Wie zijn we?
Operational Excellence, Best Product of Customer Intimacy zijn de drie waarde-strategieën voor een organisatie waarmee zij zich kan onderscheiden. Voor elke organisatie of organisatieonderdeel is het van belang dat hierin een goede balans wordt gerealiseerd. Daar helpt het Business & IT Trends Institute (BITTI) graag bij.
Onze expertise en ervaring richt zich op het verbeteren en optimaliseren van bedrijfs- en informatieprocessen door te meten (benchmarking), diagnosticeren (assessment), verbeteren (advies & projectmanagement) en te controleren (auditing).
Onze adviseurs, business analisten en auditors werken op het snijvlak van proces, informatie en organisatie.
Met ruime praktijk & research ervaring op benchmarking, assessment, audit & advies biedt BITTI de capaciteit en kwaliteit om uw product- en/of dienstverlening te verbeteren.
…benchmark, assessment en audit bureau.
… op het snijvlak Bedrijfsvoering & IT.
… trends in markt, technologie & doelgroep.
… assesses, audit en adviseert klanten daar waar bedrijf modellen onder druk staan.
… in talenten die hun kennis en kunde verder willen brengen.
Een veel gehoorde uitspraak, ons beeld hierbij wordt weergegeven via dit figuur. Een optimale samenhang van de gepresenteerde inrichtingselementen resulteren in de beoogde doelstellingen (commercieel of maatschappelijk of…) welke wordt gemeten in performance. Hierbij worden producten of diensten geleverd aan klanten. Om dat te kunnen doen zijn processen van belang, deze geven dus invulling aan het bestaanrecht van de organisatie.
Om de processen te laten werken wordt gebruik gemaakt van mensen waarbij gebruik wordt gemaakt van begrippen als taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden, functies, autorisaties. Binnen organisatie zijn er echter ook waarden en normen die gelden en heerst er een bepaalde cultuur.
Managen bestaat uit richting geven, besturen en beheersen. Dit zodanig dat processen, mensen en middelen dusdanig op elkaar zijn afgestemd dat de lange termijn doelstellingen van de organisatie worden gerealiseerd. In dit geheel is IT een onvermijdelijk fenomeen met vele vraagstukken, uitdagingen en een enorme bijdrage.
Business & IT is dus 3 inrichtingselementen Business en 1 inrichtingselement IT. En dat is, kort samengevat, ons beeld over het raakvlak Business & IT. Een uitgebreidere visie lichten wij uiteraard graag toe!
BITTI onderzoekt trends in markt, technologie & doelgroep.
Het Business & IT Trends Institute onderzoekt al sinds 1996 ontwikkelingen op het snijvlak van Business & IT. Hierdoor is een schat van kennis en ervaring opgebouwd op de gebieden trends, benchmarks, advisering, projecten, training en publicaties. BITTI is daarmee een groeiend netwerk van professionals uit meerdere disciplines en bedrijven.
Het bekendste onderzoek van BITTI is Trends in IT welke reeds vanaf 1996 jaarlijks wordt uitgevoerd met een goed basis onderzoeksmodel (figuur). Vandaaruit heeft BITTI dit uitgebreid naar tientallen benchmarks zoals IT financien, klant/gebruiker tevredenheid, alignment, governance, project(risico)management, informatie beveiliging, cultuur, BPM, management informatie, ASL, CMMI, ITIL, BISL, etc.
BITTI werkt samen met uw organisatie aan continue verbetering. Dit doen wij door gezamenlijk:
BITTI wordt met trots aangedreven door WordPress