Bekijk alle

De IT kersensensatie

Balkenende moest in 2002 bezuinigen, ‘Eerst het zuur, dan het zoet’. Voor IT organisaties wordt het tijd voor de zoete fase. Want IT komt bij de meeste bedrijven niet verder dan een zeventje.

Al in 1973 werd gepubliceerd over de beperkte samenwerking tussen bedrijfsvoering en IT. Dit is drie jaar nadat Akerlof het citroenen probleem in de automarkt bekend maakte, “de zure smaak van de 2e hands auto markt”. Ofwel dat je je eigenlijk altijd bekocht voelt en de verhouding tussen investeren en opbrengst nooit lijkt te kloppen.

Het vertrouwen tussen de Business en IT is nog steeds te beperkt en de loyaliteit van de business is laag. Als de business de kans krijgt ontsnappen ze met shadow IT, bijvoorbeeld met clous-oplossingen. En dat ondanks de vele inspanningen die in de afgelopen decennia zijn gedaan om de kloof tussen business en IT te dichten.

Dus is het tijd op zoek te gaan naar nieuwe methoden en invalshoeken. Dit boek gaat in op wat nodig is om van een IT citroenen ervaring een zoete kersensensatie te maken. Wat doen bedrijven als bol.com en Coolblue waarvan IT kan leren?  Op naar het kersensensatie-model voor IT!

Geniet van de zoete smaak van dit boek.

Delen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Bestellen

Geïnteresseerd?

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen over het product: De IT kersensensatie.

Bestellen

Geïnteresseerd?

Laat hieronder je gegevens en CV achter en we zullen contact met je opnemen over de baan.